Tisztelt Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre

A A megyei utdijfizetesi rendszer hatalyba lepese ota a mai napig (2015-01-06):

1) A https://ematrica.autopalya.hu/ weboldalra torteno regisztracio vagy matrica vasarlas soran mennyi esetben vegzodott a folyamat az alabbi vagy hasonlo hibauzenettel:

https://ematrica.autopalya.hu/tajekoztat...

"[...] Tisztelt Látogató!
Elnézését kérjük a rendszer pillanatnyi túlterheltsége miatt további regisztráció és belépés jelenleg nem lehetséges, kérjük látogasson vissza később. További böngészéshez kattintson az alábbi gombra. Megértését és türelmét köszönjük. [...]"

2) Emellett hany esetben (vasarlas es regisztracio) volt sikeres?

3) Ezen fenti adatok forrasanak anonimizalt logjait legyenek kedvesek digitalis, nem PDF hanem feldolgozhato formatumban (pl. apache httpd log) anonimizalt modon mellekelni (pl. IP cim/requester host kitakarasaval).

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2015. január 6.

Üdvözlettel:

SZ. Daniel

KommIG-Media, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Tisztelt Sz.Dániel!

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez ( továbbiakban NÚSZ Zrt.) intézett, 2015. január 6. napján kelt kérdéseire (igénylésére)az alábbi tájékoztatást adjuk.

Ön az adatigénylés 1. kérdésében az alábbiakról kért tájékoztatást:

„A megyei útdíjfizetési rendszer hatályba lépése óta a mai napig (2015-01-06):

1) A https://ematrica.autopalya.hu/ weboldalra történő regisztráció vagy matrica vásárlás során mennyi esetben végződött a folyamat az alábbi vagy hasonló hibaüzenettel:

https://ematrica.autopalya.hu/tajekoztat...
"[...] Tisztelt Látogató!
Elnézését kérjük a rendszer pillanatnyi túlterheltsége miatt további regisztráció és belépés jelenleg nem lehetséges, kérjük látogasson vissza később. További böngészéshez kattintson az alábbi gombra. Megértését és türelmét köszönjük. [...]"

Tájékoztatjuk, hogy a tajekoztato.aspx megjelenésének gyakorisága nem kerül rögzítésre a NÚSZ Zrt. rendszereiben.

Figyelemmel arra, hogy az Ön által kért adatokat nem tartjuk nyilván, illetve ezeket az adatokat nem rögzítjük, azok rendszerünkben nem állnak rendelkezésre.

A közszféra információinak további felhasználásáról szóló Európai Parlament és a Tanács 2003/98/EK irányelv alapján a közfeladatot ellátó szerv nem köteles – kizárólag az adatigény teljesítése érdekében – új, minőségileg más adatot előállítani. Ha egy adat, információ nincs az adatkezelő kezelésében, illetve a kért adatot nem állították elő, akkor az adatkezelő az adatkérés teljesítésére nem kötelezhető.

Ön az adatigénylés 2. kérdésében az alábbiakról kért tájékoztatást:

„2) Emellett hány esetben (vásárlás és regisztráció) volt sikeres?”

2015. január 1. és 6. napja között a „Regisztrált és sikeresen aktivált” esetek száma: 17.102 db volt. Ugyanezen időszakban az összes értékesített e-matrica darabszám az elektronikus ügyfélszolgálat felületén: 25.056 db volt

Ön az adatigénylés 3. kérdésében az alábbiakról kért tájékoztatást:

„3) Ezen fenti adatok forrásának anonimizált logjait legyenek kedvesek digitális, nem PDF hanem feldolgozható formátumban (pl. apache httpd log) anonimizált módon mellékelni (pl. IP cim/requester host kitakarásával).”

A fenti adatok nem állnak a NÚSZ Zrt. rendelkezésre, a kért logtípusok nem kerülnek megőrzésre.

Figyelemmel arra, hogy az Ön által kért adatokat nem tartjuk nyilván, illetve ezeket az adatokat nem rögzíti a NÚSZ Zrt. rendszere, az adatkérést teljesíteni nem áll módunkban a közszféra információinak további felhasználásáról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2003/98/EK irányelv már idézett rendelkezései alapján.

Tájékoztatom, hogy a válaszadással kapcsolatban az Infotv. 31. §-a alapján bírósághoz, míg az Infotv. 52. §-a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Amennyiben a Hatóság vizsgálatának kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről, az Infotv. 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról szóló vagy az Infotv. 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül lehet megindítani. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a törvényszék hatáskörébe tartozik. A bíróság illetékességét az alperes közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

Tisztelettel:
PR és Kommunikációs Iroda
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

idézett részek megjelenítése

Magosányi Árpád hozzászólt ()

Én a helyedben a biztonság kedvéért ismét megkérdezném tőlük, felhíva a figyelmet a következőekre:
1.) Btk 220. §
2) A web szerverek SZOKTAK naplózni
3) Punk's Not Dead
4) We Are Legion

Tisztelt KommIG-Media!

Tekintve, hogy a legtobb webszerver (koztuk pl. a Microsoft IIS es az Apache httpd, es nginx is) alapbol logol, legyen szives megmondani milyen okbol lett a naplozas kikapcsolva, ami miatt a kozadat igenylesem 1) es 3) pontjat nem tudtak teljesiteni.

Egyuttal legyen kedves megmondani, hogy akkor a weboldal uzemeltetesenel mlyen tevekenysegeket milyen modon naploznak, dolgoznak fel es torolnek.

Ugyanakkor felhivom a szives figyelmet a Btk. 220. § szigoru szankcioira.

Üdvözlettel:

SZ. Daniel

KommIG-Media, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Tisztelt Sz. Dávid!

Az Ön által korábban feltett kérdések egyikére sem válaszoltuk az Ön által leírtakat, miszerint a naplózás kikapcsolásra került.

A válaszunk az volt, hogy az Ön által kért adatok nem állnak a NÚSZ Zrt. rendelkezésre, azokat nem tartjuk nyilván, illetve kért logtípusok nem kerülnek megőrzésre.

A kérdéses weboldal üzemeltetése nem NÚSZ Zrt. kezelésében van, azt teljesen kiszervezetten, szerződött partnerünk üzemelteti. Az IIS logolás a rendszeren be van állítva és működik is (kikapcsolásra nem került), de a Site-ot üzemeltető partnerünknél lévő szerveren a log file mérete maximalizálva van. A maximált értéket elérve a log automatikusan felül írja magát, így a kérdéses időszakra a kért adatok nem állnak rendelkezésre.

Tájékoztatom, hogy a válaszadással kapcsolatban az Infotv. 31. §-a alapján bírósághoz, míg az Infotv. 52. §-a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Amennyiben a Hatóság vizsgálatának kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről, az Infotv. 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról szóló vagy az Infotv. 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül lehet megindítani. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a törvényszék hatáskörébe tartozik. A bíróság illetékességét az alperes közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

Tisztelettel:
PR és Kommunikációs Iroda
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

idézett részek megjelenítése

Tisztelt KommIG-Media!

Tekintve, hogy Önök a rendszer fenntartói, s mivel személyes adatokat nélkülözve igényeltem meg az adatokat, és láthatólag az adatokat a 2) kérdésemre sikerült kinyerniük, így nyomatékosan kérem Önöket, hogy legyenek kedvesek megválaszolni, az 1) és 3) kérdésemet.

Nyilvánvaló, hogy a kiszervezett cégtől ezeket az adatokat be tudják szerezni, s Önök a kiszervezett cég működését közpénzből fizetik, ezért legyenek kedvesek megtisztelni a specifikus kérdésemet a neki megfelelő specifikus válasszal.

Üdvözlettel:

SZ. Daniel

KommIG-Media, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Tisztelt Sz. Dávid!

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez ( továbbiakban NÚSZ Zrt.) intézett, 2015. február 2. napján kelt kérdéseire (igénylésére)az alábbi tájékoztatást adjuk.

Amint azt a korábbi válaszainkban is leírtuk, az Ön által kért adatok nem állnak a NÚSZ Zrt. rendelkezésre mert a kért logtípusok az adott időszakra vonatkozóan nem kerültek megőrzésre. A NÚSZ Zrt. válaszaiban leírta azt is, hogy az IIS logolás a rendszeren be van állítva és működik is (kikapcsolásra nem került), de a Site-ot üzemeltető partnerünknél lévő szerveren a log file mérete maximalizálva van. A maximált értéket elérve a log automatikusan felül írja magát, így a kérdéses időszakra az adatokat reprodukálni már nem lehetséges.

A fentiekből megállapítható, hogy az Ön közérdekű adatkérése olyan adatok megismerésére irányul, amelynek nincsen birtokában a NÚSZ Zrt. illetve a szerződéses partnernél sem állnak rendelkezésre.

Felhívjuk figyelmét a korábban leírtakra, miszerint a közszféra információinak további felhasználásáról szóló Európai Parlament és a Tanács 2003/98/EK irányelv alapján a közfeladatot ellátó szerv nem köteles – kizárólag az adatigény teljesítése érdekében – új, minőségileg más adatot előállítani. Ha egy adat, információ nincs az adatkezelő kezelésében, illetve a kért adatot nem állították elő, akkor az adatkezelő az adatkérés teljesítésére nem kötelezhető.

Tájékoztatom, hogy a válaszadással kapcsolatban az Infotv. 31. §-a alapján bírósághoz, míg az Infotv. 52. §-a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Amennyiben a Hatóság vizsgálatának kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat megszüntetéséről, az Infotv. 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról szóló vagy az Infotv. 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül lehet megindítani. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a törvényszék hatáskörébe tartozik. A bíróság illetékességét az alperes közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

Tisztelettel:
PR és Kommunikációs Iroda
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

idézett részek megjelenítése